Buurtvaderen tegen het jihadisme

filantropius

jihaddemo-Den-HaagHier in het ochtendnevelige en vreedzame coulisselandschap van mijn woonoord kon ik mijn ogen niet geloven. Het kabinet zet “martiale” plannen in om het jihadisme te bestrijden. Wie mocht vermoeden dat alles op alles gezet zou worden de strijd tegen IS en consorten aan te gaan, komt echter bedrogen uit. Dit kabinet, waarvan ik op deze plaats ooit opmerkte dat het achteruit regeert, stevent nog sneller dan in mijn meest gruwelijke nachtmerries richting vroege middeleeuwen. Het jihadisme gaat namelijk bestreden worden door islamitische hotemetoten op wie het kabinet in heilige overtuiging andermans kapitaal inzet.

Jazeker, de haatimams worden aangepakt. Nou zeg, ik schreef 10 jaar geleden al dat dat noodzakelijk was, maar toen was de stemming nog dat geloofsvrijheid belangrijker was dan het beschermen van vrouwen, homo’s, Joden en ongelovigen tegen deze Max Blokzijl’s van de islam. Kritiek op deze imams was slechts islamofobe retoriek en dus racisme.

Maar daar…

View original post 316 woorden meer

Geef een reactie

