Een paar anecdotes rond de islam en een Amsterdams stadspark

Martien Pennings

flevopark-amsterdam2Dat trimbaangedoe van mij in een Amsterdamse stadspark is ook geestelijk erg verrijkend. Vorige keer liep ik op de terugweg een hoogwater-moslim achterop die ik aansprak op zijn broekspijpen en vervolgens ontving ik van hem de wijze les dat salafisten als hij konden zorgen dat ik niet in de hel terecht zou komen. Deze gezegende dag van de tenhemelopstijging van Onze Heer Jezus Christus gebeurde de gebeurtenis in het park zelf. Het leek me een Pakistaan. Een grote vent met een zwarte baard, in zwart-witte en zeer salafistische moslim-kleding. Mevrouw was in het lang: stemmig zwart met niqaab. Drie kindertjes, waarvan het net-geen-peuter-meer-meisje alreeds met hoofddoekje. Het echtpaar had vele bloemen des velds geplukt. “Het blijven toch parasitaire instinct-rovers, dat soort”, dacht ik racistisch. Het smulbos*** kwam in mijn gedachten.

Ik sprak de moslimische baardreus aan met een openings-zin die ik al vaker met succes gebruikte bij hoogwaterbroekspijpdragers. “Dag…

View original post 821 woorden meer

Geef een reactie

